#feszültségalatt
Gondolom veletek is előfordul, hogy csináljátok a napi teendőket és egyszer csak eszetekbe jut, hogy valami nem sikerül, vagy valami hogyan romolhat el, az a valaki biztos negatívan reagál majd rá, ez meg ez a rossz dolog történhet, stb. Ezt a hirtelen gondolatot továbbiak követik, mindenféle szcenáriók, amikben te húzod a rövidebbet az élettől. Mi lesz ha… és mi lesz ha…

Én túl sokszor kapom magam azon, hogy üldögélek a kanapén, laptoppal az ölemben és kiver a víz. Vagy a buszon kapaszkodva felmegy a vérnyomásom. Vagy rosszabb esetben el is sírom magam – nálam ezt váltja ki a stressz.

#feszültségalatt - gondolkozó lány

Nemrég olvastam Amber Rea könyvét, a Choose wonder over worry-t (Aggódás helyett válaszd a kíváncsiságot). Amber arra bátorít, hogy olyan esetekben, amikor az aggódás és az idegesség átvenné a tested és az agyad felett a hatalmat, ne negatív érzésekként tekints rájuk, amik maguk alá gyűrnek. Fogadd ezeket az érzelmeket ismerős, régi barátként és szemléld őket, mint rajtad kívülállót.

Az utóbbi hetekben én is megpróbáltam ezt a módszert, bár be kell valljam, akadnak nehézségeim az érzelmeim megszemélyesítésével. A koncepció viszont nem ismeretlen, Elif Shafak (Fekete tej) és Elizabeth Gilbert (Kreatív élet, félelem nélkül) könyveiben is olvastam már róla.

Üldögélek tehát a kanapén és végigfut rajtam ez a stressz-hullám. Leizzadok, fátyolos lesz a szemem, a pulzusom egyre szaporább. Ma már, egyre gyakrabban, képes vagyok emlékeztetni magam, mintegy kívülről nézve a testem (nagyon meta, tudom), hogy valójában semmi sem történt. 15 perccel korábban is ugyanott, békében üldögéltem. Azóta is egy nyugodt, biztonságos szobában vagyok, rossz híreket sem kaptam. Az aggasztó dolgok csak a fejemben történtek. Ekkor néha már sikerült kicsit “látogatókként” tekinteni ezekre az érzelmekre. Hangosan megköszöntem az emlékeztetőjüket, hogy a témával bizony foglalkoznom kell, esetleg fel is írtam a telefonom jegyzetei közé. De ezt követően el is köszöntem tőlük, elég volt a látogatásukból. Remélem, hogy ezzel a módszerrel minden alkalommal kicsit kevésbé lesz viharos a vendégeskedésük.

Ti hogyan kezelitek ezeket a mindennapi feszültségeket?

– Vica –

Gyere, beszélgess velünk!  – Kommenteld a posztot Facebookon!

Nézd meg a többi #feszültségalatt írásunkat is!