Válassza az Oldal lehetőséget

#eztnehagydkiBudapesten – Zsuzsi

2019.05.02.

#eztnehagydkiBudapesten
A férjem és én is nagyon szeretünk vendégeket fogadni. Örömmel tölt el, ha megmutathatunk szép, számunkra kedves vagy érdekes helyeket, épületeket, túraútvonalakat.
Éppen emiatt, a Budapesten töltött tíz év alatt sok-sok ismerős, couchsurfer, családtag, barát jött hozzánk, akikkel körbesétáltuk Budapest nevezetességeit.

Általában egy útvonalat követtünk azokkal, akik először jártak Budapesten. Igazából, ha valakinek jó az állóképessége, sokat szeret sétálni, azzal egy egész napos városi túrára szoktunk menni.
A helyszínek sorrendje így-úgy változott, de a megállók nagyjából ugyanazok maradtak.

Nézzük, hogy is néz ki egy ilyen nap!

eztnehagydkibudapesten-lány ül a Parlament felé néz a Duna partján

Reggeli kezdésként valahol a Deák téren találkozunk, hogy szerezzünk egy kis reggelit, kávét egy pékségből. Ezután megnézzük a Szent István Bazilikát és elsétálunk az Andrássy úton a Hősök teréig. Ilyenkor kicsit benézünk a Vajdahunyad várához és a Városligetbe is, majd a Földalattival visszamegyünk az Oktogonig. Az Oktogontól a négyeshatossal átvillamosozunk a Jászai Mari térig és bekapunk egy jó kis ebédet a hummusz bárból. Az ebéd után felugrunk a kettes villamosra és élvezzük a Duna látványát és a budai látképet a pesti oldalról. A Parlamentnél azért leszállunk egy kicsit, megpihenünk és magunkba szívjuk a monumentális építmények látványát a Duna felszínén tükröződő napfény csillogásával együtt.
Aztán, ha van még kedvünk, akkor sétálgatunk tovább a Duna partján vagy visszaszállunk a kettes villamosra és utazunk végig a folyó partján egészen a Szabadság hídig.
Itt érdeklődéstől függően megállunk a Nagy Vásárcsarnokban vagy azt kihagyva átsétálunk a hídon a budai oldalra. Általában ekkorra már kicsit elfáradnak a vendégeink, így választási lehetőség elé állítjuk őket: a Gellért-hegyre másszunk fel, vagy inkább a Várnegyedet nézzük meg így késő délután. Sokan ilyenkor inkább a Budai Várra kíváncsiak, így visszavillamosozunk a Lánchídig, miközben magunkba szívjuk a pesti oldal csodálatos látványát.
A 0 kilóméterkőtől pedig felsétálunk vagy a Siklóval felmegyünk a Budai Várhoz. Ott fent még eltöltünk egy-két órát a Vár, Mátyás-templom és Halászbástya körüli sétával.

Általában ezután hazatérünk, lezuhanyzunk, felfrissülünk, mielőtt bevetjük magunkat a hetedik kerületi romkocsmák, éttermek esti forgatagába.

Hú, de hiányzik most Budapest!

– Zsuzsi –

Gyere, beszélgess velünk!  – Kommenteld a posztot Facebookon!

Nézd meg a többi #eztnehagydkiBudapesten írásunkat is!

Ezek a posztok is érdekelhetnek: